Firebrand Training Norway Blog

Sony har lært leksen sin

leave a comment »

Underholdningsgiganten Sony får ros for at de handlet i tide, i forbindelse med det andre hackerangrepet på deres systemer. Angrepet medførte fare for nesten 100 000 kundekontoer.

Ifølge Computing.co.uk kostet det første hackerangrepet tidligere i år Sony mer enn GBP 100 millioner, pluss at selskapets omdømme ble svekket. I tillegg informerte ikke Sony kundene sine om angrepet før en uke etter at de oppdaget problemet. Denne gangen blokkerte Sony brukernes kontoer med det samme og bad dem om å endre passord.

«Det er større sjanse for at kundene forblir lojale overfor en bedrift, hvis de føler at bedriften er ærlig overfor dem om potensielle problemer», sier Tony Lock, analytiker hos Freeform Dynamics.

«Jeg tror ikke kundene forventer at bedriftene er perfekte, særlig med tanke på hvor avanserte cyberangrepene er blitt. Det kundene legger vekt på, er hvordan bedriftene håndterer slike problemer.»

Etter hvert som disse angrepene blir mer avanserte, har bedriftene innsett behovet for Certified Ethical Hackers. Med Certified Ethical Hacking ligger du ett steg foran de cyberkriminelle.

Advertisements

Written by Firebrand Training

oktober 21, 2011 kl. 12:25 pm

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: