Firebrand Training Norway Blog

3 ting IT-sjefen bør vite om ITIL

leave a comment »

Nedenfor finner du Firebrands vinkling på de 3 viktigste årsakene til at ITIL er en av verdens mest utbredte IT-praksiser.

  1. ITIL er verdens mest brukte IT Service Management Framework Over hele verden har flere tusen forskjellige organisasjoner innen alle bransjer implementert ITIL. Grunnen til det er først og fremst at ITIL er svært fleksibelt og lett kan implementeres så det passer til helt ulike behov i ulike forretningsenheter.
  2. ITIL kan enkelt kombineres med andre Frameworks og Standarder ITIL er langt fra en enkeltstående modell, og kan lett brukes i forbindelse med andre IT Management Frameworks. Det finnes mange eksempler på virksomheter som kombinerer ITIL med Six Sigma, ISO27000, COBIT och TOGAF.
  3. Kjerneelementene: De 5 ITIL Service Lifecycle elementene I sin nåværende form, som ble introdusert i 2007 og oppdatert i 2011, består ITIL Service Lifecycle av 5 ulike områder:
  1. ITIL Service Strategy
  2. ITIL Service Design
  3. ITIL Service Transition
  4. ITIL Service Operation
  5. ITIL Continual Service Improvement

Se alt om ITIL-kursene her, og snakk med oss og finn ut hvordan du kan lære ITIL dobbelt så fort.

Advertisements

Written by Firebrand Training

september 18, 2015 kl. 7:52 am

Publisert i Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: